Naspäť Autor: Martin Mičuda, 7.1.2024, 18:45

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Bolo len otázkou času, kedy lokálne zastúpenie značky Volkswagen vyrukuje s cenníkom pre svoje kľúčové novinky tohto roku. Reč je o modeloch Tiguan a Passat, ktoré nemecký výrobca predstavil minulú jeseň. Príchod noviniek na trh bol naplánovaný na začiatok roka 2024, no a s tým súvisí aj cenová politika. Ako sa očakávalo, v oboch prípadoch sme medzigeneračne svedkami citeľneho zdraženia, a to aj napriek tomu, že automobilka sprvoti ponúka akciovú bonus.

Model Tiguan bude k dispozícii v 4 stupňoch výbav – Tiguan, Life, Elegance a R-Line. Nie je prekvapením, že nové SUV-čko je najlacnejšie práve v najzákladnejšom stupni Tiguan, v rámci ktorého je však v ponuke výhradne so 130-koňovou mild-hybridnou verziou 1.5 eTSI. V jej prípade je po započítaní bonusu štartovacia cena 29 990 €. Zaujímavosťou je, že silnejšie 150-koňové eTSI (už stupeň Life) je až o rovných 6-tisíc € drahšie, zatiaľ čo najlacnejší diesel (2.0 TDI, 150 k, Life) štartuje na čiastke až od 37 370 € (už po započítaní bonusu). Pohon 4Motion začína s bonusom od 39 590 € (2.0 TSI, Life), respektíve od 46 790 € (2.0 TDI, Elegance).

Domáce zastúpenie značky ponúka aj úvodnú edíciu Tiguan Limited, pre ktorú okrem bonusu vo výšek 2 000 € pridáva aj dodatočnú výbavu v hodnote vyše 4 000 €. Na slovenskom trhu pritom v cenníku zatiaľ(?) nefigurujú najsilnejšia verzia - 1.5 TSI eHybrid s výkonom 272 koní.

Motorické verzie (Tiguan)

  • 1.5 eTSI | 96 kW/130 koní alebo 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI eHybrid | 150 kW/204 (od apríla)
  • 2.0 TSI 4Motion | 150 kW/204 k (od decembra), 195 kW/265 k (od júla)
  • 2.0 TDI | 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4Motion)
     

Nový Passat je na výber v 4 výbavách (Passat, Business, Elegance a R-Line), pričom v úvode predaja je akciový bonus až vo výške 4 000 €. Vďaka tomu na našom trhu novinka štartuje s cenou od 33 990 €. (1.5 eTSI, stupeň Passat). Základný diesel (2.0 TDI, 150 k, Business) začína na čiastke od 42 490  € (po započítaní bonusu). Najlacnejší variant s pohonom oboch náprav 4Motion stojí od 47 290 € (2.0 TDI, 193 k, Business). Viac v kompletných tabuľkách v galérii.

Motorické verzie (Passat)

  • 1.5 eTSI | 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI eHybrid | 150 kW/204 k (od mája), 200 kW/272 k (od mája)
  • 2.0 TSI | 150 kW/204 k (od decembra), 195 kW/265 k 4Motion (od apríla)
  • 2.0 TDI | 110 kW/150 k, 142 kW/193 k 4Motion (od apríla)

Zdroj: Volkswagen

Tagy: Volkswagen Passat Tiguan
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12