Naspäť Autor: Martin Mičuda, 14.2.2024, 15:19

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Octavia patrí na Slovensku dlhodobo medzi najobľúbenejšie vozidlá, veď doposiaľ sa u nás predalo už vyše 156-tisíc exemplárov. Teraz Škoda servíruje facelift 4. generácie, ktorý však narozdiel od predchodcu neznamená tak radikálne vizuálne zmeny – ústredným motívom je čelná časť, v rámci ktorej došlo hlavne k úprave predných svetiel. Dva svetelné moduly na každej strane ostali, pásy denného svietenia sa ale medzičasom vertikálne otočili, pričom tie vnútorne vychádzajú zo svetiel a opticky nadväzujú na masku.

Nová príplatková Matrix-LED technológia s efektným podkladom Criystallinium má navyše po novom 36 svetelných segmentov (tzn. + 12), pričom priamo v hlavných svetlách sú integrované aj hmlovky, ktoré boli doposiaľ v nárazníku. Ten rovnako neobišli optické retuše, vďaka čomu v klasických verziách ponúka Octavia elegantnejšie línie, zatiaľ čo vrcholné vyhotovenie RS dostalo väčšie čierne plochy so vskutku netypickým tvarom. Nové sú laky karosérie aj 16 až 19" disky kolies či jemne upravený zadný nárazník aj koncové svetlá – ich tvar sa nezmenil, grafika decentne áno.

V interiéri sú zmeny len kozmetické, najrelevantnejšou novinkou však je voliteľný, až 13" dotykový displej s infotainmentom novej generácie a podporou funkcie ChatGPT. Prítomné bezdrôtové nabíjanie odteraz ponúkne výkon až 45 W, no a použité boli poprvýkrát pre tento model aj recyklované materiály a eko koža.

Isté prekvapenie sa odohralo pod kapotou – paleta motorických verzií totiž naďalej počíta s agregátmi 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI v rôznych výkonnostných konfiguráciách, no z ponuky vypadol nielen trojvalec 1.0 TSI, ale aj plug-in hybrid či najsilnejšie TDI s pohonom 4x4. Pohon oboch náprav bude totiž k dispozícii výhradne pre motor 2.0 TSI s výkonom 204 koní, aj to až od roku 2025. Inými slovami, športovo ladená verzia RS sa už spolieha výhradne len na benzínový dvojliter (+ 20 koní), niekdajší 200-koňový diesel (s voliteľným pohonom 4x4) z ponuky vypadol.
 

Motorické verzie

1.5 TSI85 kW/116 koní a 220 Nm6-st. manuál
1.5 TSI mHEV85 kW/116 koní a 220 Nm7-st. automat DSG
1.5 TSI110 kW/150 koní a 250 Nm6-st. manuál
1.5 TSI mHEV110 kW/150 koní a 250 Nm7-st. automat DSG
2.0 TSI 4x4 (2025)150 kW/204 koní a 320 Nm7-st. automat DSG
2.0 TSI RS195 kW/265 koní a 370 Nm7-st. automat DSG
2.0 TDI85 kW/116 koní a 300 Nm6-st. manuál
2.0 TDI110 kW/150 koní a 360 Nm7-st. automat DSG

Zdroj: Škoda Auto

Tagy: Škoda facelift Octavia
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12